SAID BTW-ondersoeke en oudits

_newDit is deesdae ‘n algemene verskynsel vir ondernemers om ‘n kennisgewing vir ‘n BTW-ondersoek vanaf die SAID te ontvang, wat die ondernemer versoek om binne 21 dae ondersteunende dokumentasie ten opsigte van ‘n spesifieke BTW201 opgawe te voorsien. Indien die ondernemer versuim om hierdie dokumentasie in te dien, kan die SAID ‘n addisionele aanslag uitreik waarin die totale insetbelasting geëis vir daardie periode nie toegestaan sal word nie. Die ondernemer moet dan beswaar aanteken teen daardie addisionele aanslag en alle dokumentasie ter stawing van die insetbelasting geëis, indien.

Wanneer ‘n BTW-opgawe ingedien word, word dit onderwerp aan ‘n reeks risikofaktore wat vooraf opgestel is op die SAID se gerekenariseerde stelsel. Indien sekere parameters volgens hierdie stelsel oorskry word, sal die stelsel outomaties ‘n kennisgewing vir ondersoek aan die betrokke BTW-ondernemer uitreik. Geen historiese profiel van die ondernemer word op hierdie stelsel opgebou nie, en is daar geen beperking op die aantal kennisgewings wat uitgereik kan word nie. Die SAID kan vir elke BTW-periode ‘n kennisgewing uitreik, selfs periodes waarin die ondernemer wel ‘n betaling aan die SAID gemaak het.

Gedurende Desember 2011 het die SAID verskeie beperkte-omvang oudit aanstellings-briewe uitgereik aan groot maatskappye, meer spesifiek maatskappye in die konstruksie-bedryf. Die inligting wat versoek is deur die SAID moes binne 21 dae vanaf die datum van die aanstellingsbrief voorsien word, en die datums van die briewe was gedateer tussen 12 en 20 Desember 2011. Verskeie van die maatskappye was reeds gesluit vir die Desember- vakansie, en het min of geen personeel beskikbaar gehad nie. Ongelukkig is daar geen beperkings in die wetgewing in hierdie verband nie, behalwe dat die kennistydperk redelik moet wees. Die aanstellingsbriewe het veral gefokus op:

  • die korrekte BTW-hantering van skadeloosstellingsbetalings ontvang;
  • slegte skulde verhaal;
  • krediteure ouer as 12 maande op wie se aankope ‘n BTW-inset geëis is;
  • die verkoop van vaste bates;
  • inset BTW geëis op uitgawes wat verband hou met “motorvoertuie” en “onthaal”; en
  • BTW-inset geëis op lewerings wat “finansiële dienste”, soos omskryf, uitgemaak het.

Ongeag die voorsorgmaatreëls in plek gestel deur ondernemers om die korrekte hantering van BTW-eise te verseker, kan foute steeds gemaak word. Basiese foute gemaak deur ondernemers sluit in die eis van ‘n BTW-insetbelasting op die gebruik van ‘n huurmotor tydens besigheidsreise. Geen BTW-inset mag geëis word wanneer hierdie huurmotor ‘n “motor” soos omskryf, uitmaak nie. Jaareindfunksies en verversings vir personeel word omskryf as “onthaal” en geen BTW-inset mag geëis word op hierdie uitgawes nie. Dit is slegs wanneer hierdie aankope gebruik of aangewend word om belasbare lewerings te maak dat ‘n geldige BTW-inset geëis mag word.

  • Onder andere fokus die SAID op die korrekte BTW-hantering van die volgende tydens die uitvoer van ‘n oudit:
  • geldigheid van BTW-fakture uitgereik en ontvang;
  • nulkoers verkope;
  • werknemer byvoordele soos gedefinieer in die Sewende Bylae van die Inkomstebelastingwet;
  • versekeringseise ontvang; en
  • verkope van kapitale items.

Dit is baie belangrik dat die personeel verantwoordelik vir die opskryf van die rekening-kundige rekords voldoende opleiding en kennis het in hierdie verband, en behoorlike kontroles moet in plek gestel word om hierdie foute te voorkom.

Hierdie artikel bevat slegs algemene inligting en moenie gebruik of beskou word as professionele raad nie. Geen aanspreeklikheid word aanvaar vir enige foute of weglatings of vir enige verlies of skade weens vertroue op hierdie inligting nie. Raadpleeg altyd u finansiële raadgewer vir spesifieke  en gedetailleerde advies. (E&OE)

SAID volmag: Wat jou belastingpraktisyn wetlik namens jou mag doen

A1‘n Belastingbetaler of verteenwoordiger van ‘n belastingbetaler moet aan ‘n belastingpraktisyn volmag verleen voordat die belastingpraktisyn wetlik na die belastingbetaler se belastingsake mag omsien.

‘n “Spesiale Volmag aan die Belastingpraktisyn” (hierna “volmag”) moet voltooi en onderteken word deur die belastingbetaler of verteenwoordiger van die belastingbetaler namens ‘n entiteit.

‘n Volmag moet minstens die volgende inligting bevat:

a. Volle name en identiteitsnommer of paspoortnommer van die belastingbetaler of verteenwoordiger van die belastingbetaler.

b. Naam van die belastingpraktisynsfirma.

c. Die naam en identiteitsnommer of paspoortnommer van die belastingpraktisyn.

d. ‘n Aanduiding van die kapasiteit waarin die belastingbetaler volmag aan die prokureur verleen:

1. Of die volmag deur die belastingbetaler in sy of haar persoonlike hoedanigheid toegestaan word, of

2. Indien die volmag deur ‘n verteenwoordiger van die belastingbetaler namens ‘n entiteit toegestaan word, word die entiteit se naam vereis.

e. ‘n Aanduiding van watter van die volgende take die belastingpraktisyn mag uitvoer in terme van die volmag:

1.  Aansoek doen vir registrasie by die SAID en ‘n belastingbetalersverwysingsnommer vir belasting verkry soos gespesifiseer in die volmag;

2. Die SAID inlig van veranderings in geregistreerde besonderhede (uitsluitend bankdetails);

3. Belastingvrystellingsertifikate aanvra;

4. Uitstaande belastingvrystellingsertifikate opvolg;

5. Belastingopgawes voltooi;

6. Belastingopgawes by die SAID indien;

7. Met die SAID kommunikeer;

8. Relevante materiaal, bv. ondersteunende dokumente by die SAID indien;

9. Rekening- of nakomingskwessies rakende belastingtydperke oplos soos gespesifiseer in die volmag;

10. Teken beswaar aan teen ‘n belasting-aanslag van die SAID;

11. Volg ‘n beswaar rakende ‘n belasting-aanslag van die SAID op;

12. Teken beswaar aan teen ‘n besluit van die SAID;

13. Volg ‘n beswaar rakende ‘n besluit van die SAID op;

14. Teken appèl aan teen ‘n aanslag van die SAID;

15. Volg ‘n appèl rakende ‘n aanslag van die SAID op;

16. Teken appèl rakende ‘n besluit van die SAID aan;

17. Volg ‘n appèl rakende ‘n besluit van die SAID op;

18. Doen aansoek om deregistrasie van sekere soorte belasting soos gespesifiseer in die volmag.

f. ‘n Aanduiding deur die belastingbetaler of verteenwoordiger van die belastingbetaler dat take wat aan die belastingpraktisyn gedelegeer is, uitgevoer mag word deur ‘n persoon onder direkte toesig van die belastingpraktisyn.

g. Bevestiging deur die belastingbetaler dat enige aksie deur die belastingpraktisyn of ‘n persoon onder direkte toesig van die belastingpraktisyn in terme van die volmag, beskou sal word as uitgevoer deur die belastingbetaler self.

h. ‘n Onderneming deur die belastingbetaler om enige aksie wat in terme van die volmag uitgevoer is, soos in die paragraaf hierbo uiteengesit, te bekragtig.

i. Die tydperk waarvoor die volmag geldig sal wees.

j. Aanduiding van die plek en datum waarop die volmag onderteken is.

k. Handtekening van die belastingbetaler/verteenwoordiger van die belastingbetaler.

l. Handtekeninge en volle name van twee getuies.

Selfs indien die belastingbetaler of verteenwoordiger van die belastingbetaler die belastingpraktisyn daartoe sou magtig, mag die belastingpraktisyn nie die volgende take verrig nie:

a. Die bankbesonderhede van ‘n belastingbetaler verander, behalwe in sekere uitsonderlike omstandighede soos deur die SAID gespesifiseer. Kontak u belastingpraktisyn vir meer inligting.

b. Geld in kontant of andersins ontvang namens ‘n belastingbetaler.

Alle belastingpraktisyns moet volgens wet as sulks by die SAID en ‘n erkende beheerliggaam registreer. Belastingbetalers kan bevestig of ‘n belastingpraktisyn geregistreer is soos vereis deur die SAID se webtuiste te besoek.

Dit is so dat die volmag wat deur die SAID vereis word ‘n addisionele las op belastingbetalers, verteenwoordigers van belastingbetalers en belastingpraktisyns plaas. ‘n Volmag wat goed geformuleer is, beskerm egter alle betrokke partye deur elke party se regte, verpligtinge en verwagtinge formeel aan te teken.

Verwysingslys:

Hierdie artikel bevat slegs algemene inligting en moenie gebruik of beskou word as professionele raad nie. Geen aanspreeklikheid word aanvaar vir enige foute of weglatings of vir enige verlies of skade weens vertroue op hierdie inligting nie. Raadpleeg altyd u finansiële raadgewer vir spesifieke  en gedetailleerde advies.

Byvoordele en inkomstebelasting: Kan werknemers steeds Finansiële voordeel uit byvoordele trek?

A2In die verlede was daar besliste finansiële voordele verbonde aan sekere byvoordele wat deur ‘n werkgewer aan werknemers toegestaan is. Daar was egter ook heelwat skuiwergate wat deur sommige belastingbetalers misbruik is. Gevolglik het die SAID kragtig opgetree teen belastinghantering van byvoordele deur die Belastingwette te verander en die skuiwergate te verwyder.

SAID het begin om die kontantwaarde van byvoordele te belas. Die kontantwaarde van ‘n byvoordeel is ekwivalent aan die koste van die byvoordeel vir die werkgewer. As die waarde van die bate met tyd verminder, sal die kontantwaarde heroorweeg moet word, anders sal die werknemer te veel belasting  betaal.

Die volgende byvoordele wat deur ‘n werkgewer aan ‘n werknemer toegestaan word, is belasbaar in die hande van die werknemer teen die kontantwaarde soos hieronder uiteengesit:

  • Privaatgebruik van ‘n selfoon of rekenaartoerusting, behalwe as die privaatgebruik van die bate bykomstig is tot die besigheidsgebruik daarvan en die werknemer die bate meer as 50% vir die werkgewer se besigheid aanwend.

Die onus om te bewys dat dit nodig was om die bate buite die werkplek van die werknemer te gebruik en dat dit hoofsaaklik vir besigheidsdoeleindes was, berus by die werkgewer en werknemer.

  • Maatskappymotor:

Die kontantwaarde van die maatskappymotorbyvoordeel sal bereken word op die oorspronklike koste van die voertuig vir die werkgewer.

Daar is spesiale belastingoorwegings wat in aanmerking geneem moet word in die volgende omstandighede:

  1. ‘n Voertuig wat nie deur die werkgewer verkry is in ‘n verkoop- of ruiltransaksie nie;
  2. Instandhoudingsplanne;
  3. Werknemer dra by tot die koste van die voertuig;
  4. Werknemer gebruik die voertuig vir ‘n tydperk korter as ‘n maand;
  5. Daar word gereeld van die werknemer verwag om die voertuig te gebruik in die uitvoer van sy/haar pligte buite normale werksure.
  • Gratis oordrag van ‘n bate aan ‘n werknemer of oordrag van ‘n bate teen minder as die werklike waarde:

Die kontantwaarde van die byvoordeel sal die waarde van die bate wees minus enige vergoeding wat deur die werknemer betaal word.

  • Lae rente of rentevrye lenings:

Die byvoordeel sal ‘n kontantwaarde hê van rente wat teen die SAID se amptelike belastingkoers  bereken word en verminder word deur enige rente wat deur die werknemer betaal is.

  • Subsidies rakende lenings:

Die kontantwaarde sal ekwivalent wees aan die koste van die subsidie vir die werkgewer rakende enige rente en/of kapitale terugbetalings.

  • Werkgewersubsidies vir pensioenfondse, voorsorgfondse, ens.:

Die kontantwaarde sal die bedrag van die subsidie wees wat deur die werkgewer betaal word.

  • Werkgewersbydaes tot versekeringspolisse waar die werknemer of ‘n familielid van die werknemer deur die polis bevoordeel sal word:

Die kontantwaarde sal ekwivalent wees aan die bedrag van die premies wat deur die werkgewer betaal word.

  • Mediese fonds-bydraes betaal namens die werknemer:

Die kontantwaarde is ekwivalent aan die bedrag wat deur die werkgewer betaal word.

  • Betaling of terugbetaling van mediese uitgawes wat deur die werknemer of sy onmiddellike familielede aangegaan is:

Die kontantwaarde is ekwivalent aan die koste vir die werkgewer.

  • Skuld wat namens ‘n werknemer betaal is of die kwytskelding van ‘n werknemer se verpligting om skuld te betaal:

Die kontantwaarde is ekwivalent aan die bedrag wat deur die werkgewer betaal is of die bedrag skuld waarvan die werknemer kwytgeskeld is.

Daar is ‘n aantal uitsonderings waar geen waarde op die betaling of die kwytskelding geplaas sal word nie. Kontak asseblief u belastingpraktisyn vir meer inligting.

  • Gratis of goedkoop dienste:

Die kontantwaarde sal bereken word as die koste van die diens vir die werkgewer, minus enige bedrag wat deur die werknemer betaal is.

  • Gratis etes, verversings of ete-koepons:

Die kontantwaarde van hierdie voordeel sal ekwivalent aan die koste vir die werkgewer wees minus enige bedrag wat deur die werknemer betaal is.

Dit is belangrik om te verseker dat ‘n werknemer belas word op die korrekte bedrag vir ‘n byvoordeel. Om ‘n werknemer te belas op ‘n bedrag hoër as die kontantwaarde van ‘n byvoordeel sal daartoe lei dat die werknemer te veel belasting betaal. Om die werknemer te belas op ‘n bedrag laer as die kontantwaarde, met ander woorde om te min Werknemersbelasting af te trek, sal beteken dat die werkgewer aanspreeklik word vir boetes deur die SAID.

Soos uit bogenoemde gesien kan word, sal ‘n werknemer belas word op sy/haar koste vir die werkgewer en dit is besig om irrelevant te raak of ‘n werknemer se pakket op ‘n sekere manier gestruktureer is om inkomstebelasting te verminder.

As u enige verdere inligting oor hierdie onderwerp benodig, voel vry om ons te kontak vir professionele raad en advies.

Verwysingslys:

Hierdie artikel bevat slegs algemene inligting en moenie gebruik of beskou word as professionele raad nie. Geen aanspreeklikheid word aanvaar vir enige foute of weglatings of vir enige verlies of skade weens vertroue op hierdie inligting nie. Raadpleeg altyd u finansiële raadgewer vir spesifieke  en gedetailleerde advies.

Vat: The difference between standard-rated, zero-rated and exempt supplies

A3There are three categories of supplies that can be made by a VAT vendor: standard-rated, zero-rated and exempt supplies. Output tax must be levied on all supplies except exempt supplies. The VAT Act gives specific guidelines for zero-rated and exempt supplies but these fall outside the scope of this article. Please contact your tax practitioner for more information.

The following simplified formula is used to calculate the amount of VAT that a registered VAT vendor have to pay to SARS or can claim as a refund from SARS:

Output VAT levied on standard-rated and zero-rated supplies* – Input VAT claimed on

qualifying expenses = Net VAT due to/(refundable by) SARS

* A supply is defined as the provision of a product or service by a VAT vendor in return for payment in cash or otherwise.

Standard-rated supplies

Standard-rated supplies are supplies of goods and services on which output VAT is levied at a rate of 14%. The input VAT incurred on purchases of goods and services to generate standard-rated supplies can be deducted from output VAT payable to SARS.

Example 1:

a. XYZ Manufacturers manufactured inventories at a cost of R7 000 (VAT included).

b. The inventories were sold for R10 000 (VAT included).

c. All inventory sales qualify as standard-rated supplies.

Net VAT due to/(refundable by) SARS will be calculated as follows:

Output VAT levied on standard-rated supplies (R10 000 x 14/114) R1 228
Less: Input VAT on purchases to make standard-rated supplies (R7 000 x 14/114) (R    860)
Net VAT due to/(refundable by) SARS R   368

Zero-rated supplies

Zero-rated supplies are supplies of goods and services on which output VAT is levied at a rate of 0%. The input VAT incurred on the purchase of goods and services to generate zero-rated supplies can be claimed against output VAT payable to SARS.

Example 2:

a. XYZ Manufacturers manufactured inventories at a cost of R7 000 (VAT included).

b. The inventories were sold for R10 000 (VAT included).

c. All inventory sales qualify as zero-rated supplies.

Net VAT due to/(refundable by) SARS will be calculated as follows:

Output VAT levied on zero-rated supplies (R10 000 x 0/114) R     nil
Less: Input VAT on purchases to make zero-rated supplies (R7 000 x 14/114) (R   860)
Net VAT due to/(refundable by) SARS (R   860)

Exempt supplies

Exempt supplies are not subject to VAT. No output VAT, either at 14% or at 0%, is levied on exempt supplies. Input VAT incurred on expenses to make exempt supplies cannot be claimed against output VAT due to SARS.

Example 3:

a. XYZ Manufacturers manufactured inventories at a cost of R7 000 (VAT included).

b. The inventories were sold for R10 000.

c. All inventory sales are exempt supplies for VAT purposes.

Net VAT due to/(refundable by) SARS will be calculated as follows:

Output VAT levied on exempt supplies R nil
Less: Input VAT on expenses incurred to make exempt supplies (R nil)
Net VAT due to/(refundable by) SARS R nil

Combination of standard-rated, zero-rated and exempt supplies

Where a VAT vendor makes standard-rated supplies and/or zero-rated supplies and/or exempt supplies, input VAT must be apportioned in the same ratio as the three different types of supplies stand to each other.

Example 4:

a. ABC Distributors made the following supplies for VAT purposes (VAT included where applicable):

Standard-rated supplies R  60 000   60%
Zero-rated supplies R  10 000   10%
Exempt supplies R  30 000   30%
Total supplies R100 000 100%

b. Expenses incurred in the making of total supplies amounted to R85 000 (VAT included).

Net VAT due to/(refundable by) SARS will be calculated as follows:

Prorata Output VAT levied on standard-rated and zero-rated supplies[(60 000 x 14/114) + (R10 000 x 0/114)]

Output VAT on exempt supplies

  R7 368 

R      nil

Less: Apportioned input VAT on expenses to make standard-rated andzero-rated supplies [(R85 000 x 60% x 14/114) + (R85 000 x 10% x 14/114)]

Less: Apportioned Input VAT on exempt supplies

(R7 307) 

R      nil

Net VAT due to/(refundable by) SARS  R       61

Accounting software can be set up so that VAT is automatically recorded correctly for standard transactions. However, a computer programme will not be able to classify unique transactions for VAT purposes. Therefore it is still important that accounting staff is trained to handle VAT correctly, especially where grey areas exist.

If you would like more information about this topic, feel free to contact us for professional assistance and advice.

Reference List:

  • VAT 404 – SARS Guide for Vendors

This article is a general information sheet and should not be used or relied on as professional advice. No liability can be accepted for any errors or omissions nor for any loss or damage arising from reliance upon any information herein. Always contact your financial adviser for specific and detailed advice.

 

 

Selling of Assets by individuals: When will it attract CGT?

A4Individuals who are residents for the purpose of the CGT Act (Capital Gains Tax), are liable for CGT on the disposal of South African and foreign assets. In addition, non-residents who dispose of immovable property or other assets of a permanent nature in South Africa are liable for CGT as well.

As a disposal is the event that can trigger a taxpayer’s liability for CGT, it is important to know what type of transactions SARS will view as a disposal. The following actions are considered to be a disposal for CGT purposes:

  • Selling of an asset
  • Donating an asset
  • Destruction, scrapping or loss of an asset
  • Abandonment of an asset
  • Change in the use of an asset

Please note: The above actions are not a complete list of what constitutes a disposal. Please contact your tax adviser for more detailed information.

The rule of thumb is that if an asset is disposed of it will be subject to CGT, except if the capital gain/loss is specifically excluded. A capital gain/loss on any of the following disposals will not trigger CGT:

a.) Disposal of a primary residence

The capital profit/loss on the disposal of a primary residence will not be taxable for CGT purposes if all the following requirements are met:

  • The proceeds are not more than R2 000 000, and
  • It is owned by a natural person (not by a company, close corporation or trust), and
  • The owner or his/her spouse normally lives in the house as their main residence, and
  • More than 50% of the house is used for private purposes.

It is also useful to know in which circumstances, upon disposal of a primary residence, a capital profit/loss, or a portion thereof, will be taxable for purposes of CGT. If any one of the following circumstances are present the capital profit/loss, or a prorata portion thereof, will be taxable for CGT purposes:

  • If the proceeds is more than R2 000 000, the amount of the capital profit/loss exceeding R2 000 000 will be taxable.
  • When a property is bigger than 2 hectares, the portion of the capital gain/loss relating to more than the first 2 hectares, will be taxable.
  • Where a person or his/her spouse did not live in a primary residence for any period after 1 October 2001, the primary residence exclusion will not be allowed for that time period.
  • If any part of a primary residence was used for trade purposes (e.g. if you used your study to run a business from), the portion of the primary residence exclusion relating to the part of the primary residence used for business purposes will be taxable.

b.) Disposal of personal use assets

The disposal of personal use assets which are owned by a natural person and not used for trade purposes, will not give rise to a liability for CGT. Some examples of personal use assets which are excluded for the purpose of calculating a potential CGT liability, are the following:

  • Personal belongings used more than 50% for personal purposes, for example a car, a caravan, an art collection or household furniture.
  • The capital gain/loss on the disposal of a boat up to a maximum length of ten metres and which was used for private/personal purposes.
  • Aircraft with an empty weight of 450 kilograms or less.

Please note: The above-mentioned circumstances is not a complete list of exclusions on the disposal of personal use assets. Please contact your tax adviser for more detailed information.

c.) Disposal of an interest in a small business

The exemption of the capital gain/loss is limited to R1 800 000 if:

  • The gross asset value of the small business is less than R10 000 000, and
  • The individual is:

– a sole proprietor or partner or has held 10% or more of the shares in the small business for five years or more, and

– is at least 55 years old, and

– suffers from ill-health or infirmity, or is deceased.

d.) Disposal of assets in a registered micro business, provided that the assets were used for business purposes

e.) Receiving lump sum payments from certain approved retirement funds

f.) Receiving the proceeds from certain endowment or life insurance policies

  • Second-hand policies are not excluded unless they are pure risk policies with no investment/surrender value.

g.) Compensation received for personal illness or injury

h.) Winnings and prizes from certain games and competitions e.g. Lotto winnings

Although the above exclusions are very specific, it is still possible to plan a transaction in such a way that will minimise the taxpayer’s liability for CGT.  If you need more information on this topic, please do not hesitate to contact us for professional assistance and advice. 

Reference List:

This article is a general information sheet and should not be used or relied on as professional advice. No liability can be accepted for any errors or omissions nor for any loss or damage arising from reliance upon any information herein. Always contact your financial adviser for specific and detailed advice. 

Sekere riglyne vir boedelbeplanning

A4Die hoofdoel met boedelbeplanning is om toe te sien dat soveel as moontlik van jou geakkumuleerde rykdom vir jou eie voordeel aangewend word en vir die maksimum voordeel van jou afhanklikes by jou dood.

“Boedelbeplanning” word gedefinieer as die proses waarin ‘n program geskep en bestuur word om:

  1. Jou bates tydens jou leeftyd in stand te hou, te vermeerder en te beskerm;
  2. Die mees effektiewe en voordelige verdeling daarvan aan opvolgende generasies te verseker.

Daar bestaan ‘n algemene wanindruk dat boedelbeplanning net gaan oor die maak van ‘n testament of om jou sake so te reël dat boedelbelasting bespaar word.

Elke persoon se boedel is uniek en dus behoort die struktuur volgens haar/sy eie unieke behoeftes en doelwitte opgestel te word.

Die tekort aan likiditeit by afsterwe kan uiteraard baie druk plaas op die oorblywende familie van ‘n oorledene, omdat die tekort aan kontant kan veroorsaak dat die eksekuteur bates sal moet verkoop om kontant te genereer.

Likiditeit beteken daar moet genoeg kontant beskikbaar wees om:

  1. Boedelbelasting te betaal;
  2. Boedeluitgawes en administrasiekoste te betaal;
  3. Voorsiening te maak vir belastingverpligtinge wat met dood mag ontstaan, soos kapitaal- winsbelasting.

Tegnies word die boedel gevries totdat die Meester van die Hooggeregshof Eksekuteursbriewe uitgereik het.

Afsterwe sonder ‘n geldige testament, beteken dat jou boedel as intestaat hanteer sal word, en die wetgewing oor intestate erfopvolging sal geld. Die wet op Intestate erfopvolging bepaal dat die langslewende eggenoot die grootste gedeelte van R125 000 of ‘n kindsdeel erf. ‘n Kindsdeel word bepaal deur die totale waarde van die boedel deur die hoeveelheid kinders en die oorlewende eggenoot te deel. Waar partye binne gemeenskap van goedere getroud is, gaan een helfte van die boedel na die langslewende eggenoot as gevolg van die huwelik, en die ander helfte vererf volgens die intestate erfopvolging. Indien daar geen oorlewende eggenoot of afhanklikes is nie, word die boedel verdeel tussen die ouers en kinders. Waar daar geen ouers of kinders is nie word dit verdeel tussen die naaste bloedverwante.

‘n Eksekuteur is geregtig op die volgende vergoeding:

  1. ‘n Ooreengekome vergoeding in die Testament; of
  2. 3.5% van die bruto bate waarde; of
  3. 6% op die inkomste wat na dood die boedel toeval.

Eksekuteursvergoeding is onderhewig aan BTW waar die eksekuteur so geregistreer is.

Indien die waarde van die boedel meer as R3.5 miljoen rand beloop, is boedelbelasting  betaalbaar op die balans meer as die R3.5 miljoen, met die uitsondering van eiendom wat aan ‘n langslewende eggenoot bemaak is, aangesien dit vrygestel is van boedelbelasting en/of kapitaalwinsbelasting.

Artikel 3 van die Wet op die Onderverdeling van Landbougrond verhoed die onderverdeling van landbougrond en die registrasie van onverdeelde aandele in meer as een persoon se naam, en dit is onderhewig aan die Minister se goedkeuring.

‘n Minderjarige is ‘n kind jonger as 18 jaar, en enige bemakings aan so ‘n persoon word in die Voogdyfonds gehou, wat onder die administrasie van die Meester van die Hooggeregshof val. Hierdie fondse is nie vrylik beskikbaar nie en word gewoonlik belê teen onder markverwante rentekoerse. Dit is dus aan te bevele dat voorsiening vir minderjarige kinders gemaak moet word deur ‘n trust.

Die Wet op Beslote Korporasies bepaal dat, onderhewig aan ‘n samewerkingsooreenkoms, waar ‘n erfgenaam ‘n ledebelang moet erf (in terme van ‘n testament), die toestemming van die oorblywende lede (indien enige) verkry moet word. Indien toestemming nie gegee word binne 28 dae nadat dit deur die eksekuteur versoek is nie, is die eksekuteur verplig om die ledebelang te verkoop.

Artikel 3(3)(d) van die Boedelbelastingwet bepaal dat waar bates aan ‘n trust oorgedra word gedurende die boedelbeplanner se leeftyd, maar hy/sy as trustee die mag behou wat hom/haar sou toelaat om eensydiglik van trustbates ontslae te raak vir sy eie of sy begunstigdes se voordeel, dan mag dit wees dat sulke bates beskou kan word as sy/haar eie en deel sal vorm van sy/haar boedel vir doeleindes van boedelbelasting.

Waar partye binne gemeenskap van goedere getroud is, het die oorlewende eggenoot ‘n eis vir 50% van die gekombineerde boedel, wat die werklike waarde van die boedel met 50% verminder. Die boedel word verdeel nadat al die skuld in die oorlye boedel betaal is (uitgesluit begrafniskoste en boedelbelasting, omdat hierdie verpligtinge van die bestorwe boedel is en nie die gesamentlike boedel nie). Slegs die helfte van die bates in so ‘n boedel kan dus bemaak word.

Die opbrengs van lewensversekeringspolisse kan gebruik word om:

  1. Inkomste te genereer om na afhanklikes om te sien terwyl met die boedel gehandel word;
  2. Boedeluitgawes te betaal, vir begrafniskoste, inkomstebelasting, boedel-administrasie en boedelbelasting.

Die opbrengs van alle Suid Afrikaanse “huishoudelike” polisse uitgeneem op die beplanner se lewe, en waar daar geen begunstigde genomineer is nie, sal binne die bestorwe boedel val.

Waar ‘n begunstigde wel genomineer is op die polis, sal die opbrengs as bates in die boedel geag word vir boedelbelasting doeleindes, afgesien daarvan dat die opbrengs direk betaal word aan die begunstigde (onderhewig aan die gedeeltelike uitsluitings gebaseer op die polis- premies).

Polisse wat uitgesluit is van insluiting vir doeleindes van boedelbelasting,  is koop en verkoop, sleutelman polisse, en daardie polisse gesedeer aan ‘n eggenoot of kind in terme van ‘n huwelikskontrak.

Sekere bates in ‘n bestorwe boedel is uitgesluit van kapitaalwinsbelasting:

  1. Bates vir persoonlike gebruik (met sekere uitsonderings);
  2. Bates bemaak aan die langslewende eggenoot;
  3. Bates bemaak aan ‘n openbare voordeelorganisasie;
  4. Die opbrengs van lewensversekeringspolisse, belange in voorsorg- of annuïteitfondse, belange in pensioenfondse;
  5. Die eerste R2 miljoen ten opsigte van die primêre woning;
  6. Die eerste R750 000 ten opsigte van klein sakebates;
  7. Geldeenhede, uitgesluit goud en platinummunte.

This article is a general information sheet and should not be used or relied upon as professional advice. No liability can be accepted for any errors or ommissions nor for any loss or damage arising from reliance upon any information herein. Always contact your financial adviser for specific and detailed advice.

Appointing a financial manager: Do you know what to look for?

A3Ideally the candidate to appoint as financial manager must be qualified for the post in terms of sufficient knowledge and relevant experience. There is, however, a third consideration which are often overlooked or not considered to be of the same importance as knowledge and experience, and that is soft skills. The rest of this article will discuss each of these three considerations in more detail.

Qualifications required

A formal financial qualification e.g. a bachelor’s degree is the minimum educational requirement for a financial manager. Depending on the level of complexity of the busniness’ finances, a post graduate degree or a professional qualification e.g. Chartered Accountant, might also be necessary.

Being a member of a professional organisation related to a candidate’s financial qualification can help to ensure that his/her knowledge is up to date with current financial standards and legislation.

Experience required

Appropriate work experience is usually a requirement but it’s not always possible to find someone with the ideal experience. If a candidate does not have ideal experience, try to determine if he/she has any relevant theoretical knowledge, is eager to learn and able to absorb new information quickly.

Soft skills required

Being a financial manager requires you to work with people in order to reach the business’ financial goals. If a candidate does not have the necessary soft skills, he/she won’t be able to manage the people below them successfully.

Consider testing of candidates on the shortlist by a psychologist to determine which of them have the best fit for the job in terms of personality and soft skills before making the final decision on who to appoint as financial manager.

Ultimately, you probably won’t find the ideal candidate with exactly the right knowledge, experience and soft skills you are looking for. It is highly likely that you will have to compromise on something with each candidate. If you have to choose between two people where one have the knowledge and experience but not a positive attitude, and the other one lacks some of the knowledge and experience you want, but have an excellent attitude, it might be better to hire the person with the right attitude as they can always get training to gain knowledge, but you can’t really train someone to have a better attitude. In short, appoint for attitude and train for knowledge.

To determine a candidate’s general attitude and handling of situations involving, amongst other things, conflict, pressure and staff problems, ask how he/she handled these kind of situations in the past. It is widely accepted that past conduct is in general a good indicator of future conduct.

Other basic soft skills that would be required in the role of a financial manager are:

  • Communication skills: Good listening skills and can explain complex information in a way that other people can easily understand
  • Organizational skills: Able to manage time, people and money
  • Attention to detail
  • People and leadership skills: Is assertive but kind and sensitive towards employees and able to motivate people
  • Problem-recognition and problem-solving skills: Ability to identify and overcome unexpected issues

A word on following up of qualifications and work references

If possible, go to the trouble to confirm that a candidate indeed have the qualification(s) and membership status he/she claims to have by following up with the relevant tertiary institutions and professional bodies.

It is extremely important to follow up on the references supplied by candidates. You can gather valuable information about a candidate’s general work habits and attitude that might not be available through other sources.

Appointing a financial manager can be an expensive and time-consuming exercise and have a significant positive or negative influence on the future of the business. Take the time to do the homework and make sure you pick the best possible candidate for the job. If none of the candidates is a good fit for the post of financial manager, it could be worth your while to advertise again and conduct a new round of interviews until you find the most suitable candidate.

This article is a general information sheet and should not be used or relied upon as professional advice. No liability can be accepted for any errors or ommissions nor for any loss or damage arising from reliance upon any information herein. Always contact your financial adviser for specific and detailed advice.

Reference List:

IFRS’e vir KMO’s: Erkenning van inkomste uit die verkoop van goedere

A2Dit word algemeen aanvaar dat verkoopstransaksies van goedere inkomste genereer sodra die transaksie plaasvind. In terme van die Internasionale Finansiële Verslagdoeningstandaarde (IFRS’e) vir Klein- en Middelslagondernemings (KMO’s) word ‘n verkoopstransaksie egter eers as inkomste vir boekhoudingsdoeleindes aangeteken wanneer aan sekere vereistes voldoen is en teen ‘n waarde wat bepaal is volgens die riglyne soos uiteengesit in die IFRS’e vir KMO’s. In hierdie artikel word die vereistes en riglyne vir verkoopstransaksies, sowel as transaksies waar goedere geruil word, bespreek. 

Verkoop van goedere

Al vyf vereistes wat hieronder gelys word, moet nagekom word voordat ‘n verkoopstransaksie as inkomste in die boeke van die verkoper aangeteken kan word:

  1. Die betekenisvolle risiko’s en belonings van eienaarskap van die goedere moet oorgedra wees van die verkoper na die koper.

Normaalweg sal die oordrag van risiko’s en belonings van eienaarskap plaasvind óf wanneer die koper besit van die goedere neem óf met die oordrag van die wettige titel van die goedere.

‘n Transaksie sal in die boeke as inkomste aangeteken word indien die verkoper slegs ‘n onbeduidende risiko van eienaarskap behou soos wanneer die verkoper die wettige titel behou alleenlik om die invorderbaarheid van die inkomste te beskerm. ‘n Voorbeeld van hierdie soort transaksie sal wees waar ‘n bank geld aan ‘n kliënt leen om ‘n motor te koop, maar die motor sal slegs in die naam van die koper geregistreer word sodra die koper die volle leningsbedrag aan die bank terugbetaal het.

Wanneer die verkoper aanbied om ‘n terugbetaling (“refund”) aan die koper te maak, bv. indien die goedere foutief is, sal die inkomste steeds aangeteken word indien die verkoper ‘n betroubare raming van terugbetalings kan maak. Die bedrag van die beraamde terugbetalings word nie van die verkoopsprys van goedere afgetrek nie, maar ‘n voorsiening vir terugbetalings word geskep en afsonderlik van die inkomste uit die transaksie in die boeke van die verkoper erken.

Indien die verkoper die betekenisvolle risiko’s van eienaarskap behou, bv. besendingsvoorraad, waar die koper eers die goedere moet verkoop voordat die verkoper sy deel van die verkoopprys ontvang, sal inkomste nie in die boeke van die verkoper aangedui word alvorens die goedere deur die koper verkoop is nie.

  1. Die bedrag van inkomste uit die verkoop van goedere moet betroubaar gemeet kan word:

Die inkomste uit die verkoopstransaksie sal gelykstaande wees aan die billike waarde van die bedrag ontvang of wat ontvang moet word. Die billike waarde word as volg bereken:

Verkoopsprys van goedere R xxx
Minus enige handelsafslag (R    x)
Minus vroeë betalingskorting (R    x)
Minus volumekorting (R    x)
Bedrag erken as inkomste in boeke van verkoper (billike waarde) R   xx

In die geval waar die verkoper as agent vir ‘n ander persoon optree, sal die verkoper slegs sy kommissie as inkomste insluit. Die bedrag wat namens die ander party (prinsipaal of opdraggewer) ingevorder word, sal nie deel van die inkomste van die invorderaar uitmaak nie.

‘n Bedrag wat namens ‘n derde party ingevorder word, sal nie as inkomste in die boeke van die verkoper aangeteken word nie, bv. die BTW-gedeelte wat by die verkoopprys van goedere ingesluit word.

  1. Die koste verbonde aan die transaksie kan betroubaar gemeet word.
  1. Dit is waarskynlik dat die ekonomiese voordele verbonde aan die verkoopstransaksie na die verkoper sal vloei.
  1. Die verkoper se bestuursbetrokkenheid of effektiewe beheer geassosieer met eienaarskap van die verkoopte goedere word beёindig. 

Ruil van goedere

Wanneer goedere geruil word vir soortgelyke artikels van dieselfde waarde sal die verkoper dit nie as inkomste in sy boeke aandui nie.

Wanneer goedere geruil word vir artikels wat nie soortgelyk is nie en die transaksie geen kommersiële  waarde het nie, sal die verkoper inkomste uit die ruiltransaksie erken:

  • Teen die billike waarde van die goedere wat ontvang is minus die bedrag van enige kontantbetalings en/of oordrag van enige kontant-ekwivalent aan die ander party tot die ruiltransaksie;
  • Indien die billike waarde van goedere wat ontvang is nie akkuraat bereken kan word nie, sal inkomste gelykstaande wees aan die billike waarde van die goedere wat prysgegee is minus die bedrag van enige kontantbetalings en/of oordrag van enige kontant-ekwivalent aan die ander party;
  • Indien nóg die billike waarde van die goedere wat ontvang is, nóg die billike waarde van goedere wat prysgegee is, betroubaar bereken kan word, sal inkomste gelykstaande wees aan die drabedrag van goedere wat prysgegee is minus enige kontantbetalings en/of oordrag van enige kontant-ekwivalent aan die ander party.

Soos duidelik blyk uit hierdie bespreking moet die riglyne rakende die rapportering van inkomste van verkoopstransaksies en ruiltransaksies versigtig oorweeg en toegepas word volgens die unieke omstandighede betrokke by elke transaksie.

Vir enige verdere inligting oor bogenoemde onderwerp, raadpleeg asseblief u boekhouer. 

Hierdie artikel bevat slegs algemene inligting en moenie gebruik of beskou word as professionele raad nie. Geen aanspreeklikheid word aanvaar vir enige foute of weglatings of vir enige verlies of skade weens vertroue op hierdie inligting nie. Raadpleeg altyd u finansiële raadgewer vir spesifieke  en gedetailleerde advies. 

Verwysingslys:

IFRS for SMEs 2009 deur IASB

Why SARS requests supporting documents

A1Most taxpayers know that sinking feeling when SARS requests supporting documents from them. Which supporting documents must I submit? Am I being audited? Did I make a mistake on my income tax return? Will SARS send me to jail?

Why did SARS choose me?

SARS remains secretive about the way they go about selecting tax returns for verification and auditing. Nobody is exactly sure how SARS determines from which taxpayers they will request supporting documents. SARS has only disclosed that they make use of automated systems which randomly selects tax returns for review and/or determines a risk score for taxpayers based on their tax compliance history and third party data that may be in SARS’s possession.

Am I being audited?

A request for supporting documents does not necessarily mean a taxpayer did something wrong and is being audited by SARS. When SARS requests supporting documentation, they usually do a verification of the taxpayer’s income tax return to confirm that the submitted return agrees with the supporting documents. After the verification process is complete, SARS may decide to do a tax audit. The verification process and an audit are two different processes.

Being selected for an audit does not mean that the taxpayer broke any tax laws. SARS will select taxpayers who have not contravened any tax laws but whose behaviour indicates that the taxpayer might perhaps have transgressed one or more tax laws.

Which tax deductions may trigger requests for supporting documents by SARS?

SARS tends to request supporting documents in certain areas where claimable tax deductions can easily be inflated.

  • Repairs and maintenance claimed against rental income.Where a taxpayer claims repairs and maintenance expenses against rental income, SARS may request supporting documents. SARS can go as far as doing site inspections at the rental property to confirm that the repair and maintenance work has indeed been done on the rental property and not on the house of the owner of the rental property.
  • Claim for home office expensesSARS wants proof of expense items claimed, for example municipal accounts, cleaning expenses and insurance. To be able to deduct home office expenses, the home office and office equipment must be used exclusively for business purposes. SARS has been known to do site inspections to confirm the exclusive use of a home office for business activities.
  • Deductions against fringe benefits like travel allowances and company carsIn order for SARS to allow the travel deduction, the taxpayer must submit a travel logbook showing kilometres travelled for business purposes.
  • Claim for medical expensesSARS is looking for proof of payment of qualifying medical expenses paid out of the taxpayer’s own pocket during the year of assessment under scrutiny. A medical invoice must be submitted together with some kind of proof of payment in order for SARS to allow the deduction.

What happens if I do not submit supporting documents when SARS requests them?

If a taxpayer cannot submit the relevant documents, SARS will not be able to verify claims on the taxpayer’s tax return and the deductions will not be allowed.

When might SARS decide to audit me?

Some of the reasons why SARS might decide to audit a taxpayer’s tax affairs are:

  • The taxpayer’s behaviour in the past regarding his/her tax affairs.
  • The complexity of a taxpayer’s tax affairs.
  • SARS found material inconsistencies or irregularities while verifying a tax return against supporting documents.

An audit is a more in-depth process than verification and involves an evaluation (as opposed to verification as in the case of a request for supporting documents) of the information that was submitted in a tax return.

Providing SARS with supporting documents when requested to do so places an additional administrative burden on the taxpayer. However, requests by SARS for supporting documents also protect the honest taxpayer by ensuring that more taxpayers pay their dues.

This article is a general information sheet and should not be used or relied upon as professional advice. No liability can be accepted for any errors or omissions nor for any loss or damage arising from reliance upon any information herein. Always contact your financial adviser for specific and detailed advice.

Reference List:

ClemenGold

A5ClemenGold is the brand name for top quality easy peelers and The ClemenGold Company has actively been involved in building the brand globally since 2009. South Africa, Spain and Morocco are the biggest producers of ClemenGold quality easy peelers and the dual hemisphere supply ensures fruit on-shelf for seven to eight months of the year. Woolworths SA has for many years been flying the ClemenGold flag and the relationship is built on every year with investment in promotion and innovation in the value chain. Freshly squeezed ClemenGold juice has been a winning value added product in the ClemenGold offering to South African consumers.

Every year sees new challenges for the citrus industry, but ClemenGold has consistently been edging its way into the international market, first as a B2B brand and now as a consumer brand. Global ClemenGold markets include the likes of the UK, Ireland, Canada, France, The Netherlands, Belgium, Spain, Germany, Austria, Finland, Sweden, Norway, China/Hong Kong and China.

For a consumer brand like ClemenGold, providing consistently good eating quality fruit is a cornerstone in the growth and sustainability of its business model. Adhering to this principle creates long-term consumer loyalty, and in return, some stability in the value chain. Crops vary from year to year for many reasons, but adhering to a minimum quality standard ensures that the consumer is never left with the proverbial ‘bad taste in their mouth’.

ClemenGold is a South African company with a distinctive global flavour.  With the good relationships it has with its service providers, suppliers, receivers and other industry heavy weights, like varietal innovators; it is well positioned for the future.

This article is a general information sheet and should not be used or relied on as professional advice. No liability can be accepted for any errors or omissions nor for any loss or damage arising from reliance upon any information herein. Always contact your financial adviser for specific and detailed advice.